

FIAT DUCATO PARTİKÜL FİLTRESİ.2.3 , 3.0D 2008>...
İsim | : Fiat Ducato Citroen Jumper Peugeot Boxer Dizel Partikül Filtresi 2.3 - 3.0 2009>.... |
Seri Numarası | 1356537080, 1360271080, 1731SE, 1731TV, 1360271080, 1367589080, 1375870080, |
Cinsi | : ÖN |
Açıklama | : ALM |
Ürün Grubu | : CITROEN |
Teknik Özellikler:
- Karbonmonoksit (CO)
- Hidrokarbon (HC)
- azot oksit (NOx)
Dizel motorlarda ise kükürt dioksit (SO²) ve kurum parçacıkları (PM) eklenir. Araç katalitik konvertörü şimdi egzoz gazlarını temizler ve kirleticileri filtreler veya bunların su, azot ve CO² gibi zararsız gazlara dönüştürülmesine yardımcı olur. Benzinli araçlardaki bir otomobil katalizörü 3 kirleticiyi zararsız hale getirebildiği için, aynı zamanda üç yollu bir katalizör olarak da adlandırılır.
Dizel araçlarda, bir oksidasyon katalizörü ağırlıklı olarak kullanılır ve en azından bir kurum parçacık filtresi ile desteklenir. Bu, karbon monoksit ve hidrokarbonları zararsız gazlara dönüştürür. Modern dizel ayrıca bir azot oksit depolama katalizörüne sahiptir. Böylece, üçüncü kirletici etkili bir şekilde azaltılabilir.
Araç katalitik konvertörünün tamamen etkili olması için, belirli bir egzoz gazı bileşimi ve en az 500 ° C'lik bir motor sıcaklığı gerektirir. Gerekli karışımı elde etmek için, motor ve otokatalizör arasına yerleştirilen lambda probu , egzoz gazındaki artık oksijen içeriğini ölçer . Motor kontrolü, ölçüm sonucunu işler ve mükemmel bir karışım oluşumu için kontrol darbeleri verir.
Araçtaki diğer birçok bileşen gibi, arabadaki katalizör doğal bir yaşlanma sürecine tabidir. 500 ° C'nin üzerindeki sürekli yüksek sıcaklıklar ve titreşimin neden olduğu mekanik baskı, taşıyıcının değerli metal içeren kaplamasına (platin, rodyum ya da paladyum) zamanla kaybedilmesine neden olur. Aynı şekilde, katalizörde katkı maddeleri birikebilir ve motor çok fazla yağ yakarsa tıkayabilir. Daha sonra egzoz gazları artık değerli metallere ulaşmaz ve otokatalizör işlevini kaybeder ve bu da tahta bilgisayarında bir hataya yol açar.
Bu hata ayrıca bir araç yalnızca kısa mesafeler için kullanıldığında da ortaya çıkar. Motorun çalışma sıcaklığına ulaşması 3-5 dakika sürdüğü için, katalitik konvertör ancak etkili bir şekilde çalışabilir. Daha kısa yolculuklarda, kirletici artıkları katalitik konvertörde kalır ve uzun vadede tıkanmaya neden olur. Kurşunsuz benzin yerine kurşunlu yakıtla yakıt ikmali yaparken de aynı şey olur. Bu nedenle, özellikle yurt dışında, yakıt ikmali yaparken daima doğru yakıta dikkat etmelisiniz.
Bir tıkanma durumunda, arabadaki katalizöre daha uzun bir otoyol sürüşü yapıldığında yeniden üretilebilir, buna "serbest akış" adı verilir. Elbette, ateşleme veya karışım işleme tesisinde bir arıza, yanmamış bir yakıt-hava karışımının katalizöre girmesine ve içeride yanmasına neden olabilir. Bu nedenle, ateşleme veya karışım hazırlığındaki hatalar uzman bir atölyede derhal düzeltilmelidir.
Arabadaki yüksek kaliteli katalizörler sadece çevreyi korumak için değil aynı zamanda TÜV testini geçmek için de önemlidir. Bu nedenle, yüksek kalite her zaman vurgulanmalıdır. Ancak her zaman orijinal bileşen olmak zorunda değildir. Birçok önde gelen parça üreticisi, orijinal parçaların gereksinimlerini tam olarak karşılayan özdeş katalizörler sunar. Bu marka tanımlayıcılarını kaliteden ödün vermeden iyi bir fiyat alternatifi haline getirir. Aracınız için doğru katalitik konvertörü seçmeniz konusunda size tavsiyede bulunmaktan mutluluk duyarız .
Lütfen Fiyat Sorun
TÜM ÜRÜNKERİN STOK BİLGİSİ GÜNCELLENİYOR, LÜTFEN İLGİLİ ÜRÜN İÇİN SORUNUZ, DPF VE KATALİZÖR ÜRÜNLERİNDE AYNI MARKA MODEL ARAÇLARDA BİLE SERİ NUMARASINA DİKKAT EDEREK ALIŞ-VERİŞ YAPINIZ.